Ekspertų darbo grupes paskelbsime ne vėliau kaip 2025-07-15.
Tarybos sprendimasŠokis
- 2025
- I finansavimo konkursas
Apie
Stipendija skirta veikloms užsienyje, t. y. skatinti tarptautinį bendradarbiavimą, partnerystes, tobulinti meistriškumą, dalyvauti rezidencijose, stažuotėse, konkursuose, simpoziumuose, kūrybinėse stovyklose, konferencijose ar kituose panašaus pobūdžio renginiuose.

22 711
Paskirstyta

11
skirtų stipendijų
Stipendijos gavėjas | Veikla | Veiklos aprašymas | Stipendijos dydis, Eur |
---|---|---|---|
Greta Grinevičiūtė | Dalyvavimas tarptautinėje meninių tyrimų konferencijoje SAR25 „16th International Conference on Artistic Research – Resonance“ Porto, Portugalija | Dalyvausiu 16-oje Tarptautinėje meninių tyrimų konferencijoje (SAR25) Porte, kur pristatysiu pranešimą apie choreografijos ir kino sąveiką, bei rezonuojančios meninės praktikos kūrimo galimybes. Gilinsiu žinias tarptautiniame meninių tyrimų kontekste. Rezultatai bus pristatyti Lietuvoje per viešą paskaitą šokio profesionalams ir straipsnį meniniame leidinyje ar platformoje, siekiant įtraukti vietos kūrėjus ir tyrėjus. | 1600 |
Povilas Laurinaitis | Kūrybinė rezidencija „Shinehouse“ teatre Taivane | Kūrybinė rezidencija Shinehouse teatre Taivane, kurios metu bus kuriama meninė medžiaga būsimam choreografo L. Karvelio ir šviesų dailininko Povilo Laurinaičio šokio spektakliui „Perkūnas“. Akatsuki teatro meno rezidencijų programa, įsikūrusi istorinėje Manza Akatsuki teatro vietoje (anksčiau žinoma kaip „Taiwan Sugar Sandėlis“), yra viena iš nedaugelio rezidencijų Taivane, kuri specializuojasi scenos menų kūrėjams. Šioje rezidencijoje L. Karvelio ir P. Laurinaičio tikslas – kartu atrasti būsimo spektaklio šviesos sprendimus, kurie tiesiogiai paveiks tiek spektaklio meninius, tiek choreografinius sprendimus. Ši kūrybinė patirtis yra esminė norint sukurti subtilią ir įtaigią šokio bei šviesos sinergiją. | 2100 |
Dmitrijus Andrušanecas | Dalyvavimas festivalyje „Baltic Take Over“ Suomijoje, šokio kritikos programoje „Springback Academy“ Slovėnijoje ir Italijoje bei tarptautiniame festivalyje „Romaeuropa“ Italijoje | Stipendija finansuos dalyvavimą tarptautiniuose šiuolaikinio šokio festivaliuose ir programose Europoje: „Baltic Take Over“ Suomijoje, „Spring Forward“, „Springback Academy“ Slovėnijoje ir Italijoje bei „Romaeuropa“ Italijoje. Veikla apims publikacijas apie Lietuvos šokio menininkus, jų darbų ir festivalių apžvalgas, tinklaveikas. Siekiama skleisti Lietuvos menininkų kūrybą, tobulinti šokio kritiką ir stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą. Publikacijos bus viešinamos Lietuvoje ir svetur. Veikla skatins šokio meno sklaidą ir geresnę Lietuvos menininkų reprezentaciją. | 1800 |
Lukas Karvelis | Kūrybinė rezidencija | Kūrybinė rezidencija Shinehouse teatre Taivane, kurios metu bus kuriama meninė medžiaga būsimam choreografo L. Karvelio ir šviesų dailininko Povilo Laurinaičio šokio spektakliui “Perkūnas”. Akatsuki teatro meno rezidencijų programa, įsikūrusi istorinėje Manza Akatsuki teatro vietoje (anksčiau žinoma kaip Taiwan Sugar Sandėlis), yra viena iš nedaugelio rezidencijų Taivane, kuri specializuojasi scenos menų kūrėjams. Šioje rezidencijoje L. Karvelio ir P. Laurinaičio tikslas – kartu atrasti būsimo spektaklio šviesos sprendimus, kurie tiesiogiai paveiks tiek spektaklio meninius, tiek choreografinius sprendimus. Ši kūrybinė patirtis yra esminė norint sukurti subtilią ir įtaigią šokio bei šviesos sinergiją. | 3300 |
Emilija Dūdaitė | Countertechnique OBOC'25 | Antrus metus iš eilės esu priimta į Amsterdame vykstančius „Countertechnique“ intensyvius dviejų savaičių mokymus – „One Body One Career“ (OBOC). OBOC’25 programa sudaryta iš kasdien vykstančių „Countertechnique“ technikos pamokų, teorinių ir praktinių užsiėmimų, aptarimų / analizavimo grupėse sesijų, kūrybinių, repertuarinių bei improvizacinių veiklų ir „Alexander Technique“ paskaitų. „Countertechnique“ reikšmingumas šokio kontekste skatina išsikelti tikslą pačiai tapti sertifikuota „Countertechnique“ mokytoja. Tam yra skirta atskira mokymų programa, į kurią galima teikti paraišką tik įgyvendinus tam tikrus privalomus žingsnius. Keli iš jų – tai sudalyvauti OBOC programoje ir bent vienuose „Countertechnique“ mokymuose su Anouk van Dijk. Dabartinių sertifikuotų „Countertechnique“ mokytojų praktika rodo, kad prieš teikiant paraišką mokytojų rengimo programai yra tikslinga sudalyvauti OBOC mokymuose bent kelis kartus. Tai yra reikalinga siekiant įsisavinti „Countertechnique“ metodą ne tik intelektualiai, bet ir skiriant pakankamai laiko įsitvirtinti jo specifiškumui šokėjo(-os) kūne ir judėjime. Dalyvavimas OBOC’25 priartintų mane dar vienu žingsniu prie galimybės kitais metais sėkmingai pretenduoti į „Countertechnique“ mokytojų rengimo programą. Be OBOC intensyvių kursų, papildomai vykstu į kitus kasmet vykstančius „Countertechnique“ mokymus / seminarus, siekiant išlaikyti nuoseklų ir reguliarų mokymosi procesą. Dalyvavau „Countertechnique: Working with an Ever-Changing Body“ (2023 m.), „Countertechnique: Bodies in Communication“ (2024 m.) Belgijoje vykusiuose seminaruose, kuriuos vedė pati Anouk van Dijk. Per pastarųjų 1,5 metų laikotarpį, praktikuojant „Countertechnique“, pavyko patobulinti ir performuoti ne tik savo asmenines šokio technikos ir kūrybines praktikas, bet ir pasidalyti žiniomis bei praktiniais įrankiais su šokėjais(-omis) Lietuvoje. Teigiami profesionalių šokėjų ir šokio kolektyvų vadovių atsiliepimai apie mano pamokas skatina dalytis savo žiniomis su gausesne ir platesne šokio meno lauko bendruomene. Kol kas asmeninį seminarą ir pamokų ciklo medžiagą, papildytą OBOC’25 mokymų metu įgytais praktiniais įrankiais ir naujomis įžvalgomis, ketinu atitinkamai pristatyti: šokio studentams Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Vilniuje; šokio profesionalams, dalyvaujantiems Šiuolaikinio šokio asociacijos organizuojamose pamokose Menų spaustuvėje Vilniuje ir Kauno kultūros centre; Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos šokio skyriaus moksleiviams; Mažeikių choreografijos mokyklos šokio skyriaus moksleiviams; „Motus Imperium“ šokio studijos šokėjoms Klaipėdoje. | 1800 |
Vilma Pitrinaitė | Dalyvavimas seminare ir rezidencija unikaliame šokio centre „Ecole des Sables“ Senegale | Dalyvavimas seminare ir rezidencija unikaliame šokio centre "Ecole des Sables" Senegale, tęsinys mano susidūrimo su Afrikos šalių tradicijomis – iš pirmo žvilgsnio labai tolimomis nuo Lietuvos, bet susisiejančiomis pagoniškais papročiais. cogny technika technika padės praturtinti mano choreografinį žodyną. Ji glaudžiai susijusi su Afrika, tačiau yra universali ir siūlo dalyviams praktikuoti Afrikos šokį dėl jo turtingumo, jėgos ir stiprybės ir patirti jį kaip naują įkvėpimo šaltinį. | 2111 |
Agnija Šeiko | „Creative リトアニア 2025“ tinklaveika Japonijoje | Šiuolaikinio šokio asociacijos pirmininkės bei Šeiko šokio teatro vadovės vizito tikslai Japonijoje – pristatyti Lietuvos šokį, skatinti kultūrinius mainus ir bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Japonijos menininkų. Susitikimai su menininkais, prodiuseriais, renginių organizatoriais ir meno institucijomis atvers galimybes bendrai kūrybai, šokio produkcijų pristatymui ir kultūriniams projektams. | 3000 |
Ieva Jackevičiūtė | Dalyvavimas teatro jaunajai auditorijai festivaliuose Prancūzijoje ir Norvegijoje | Prancūzijoje Marselyje („ASSITEJ“ Artistic Gathering‘2025“) bei Norvegijoje Osle vykstantys („ASSITEJ“ INAF‘2025“) tarptautiniai festivaliai yra pagrindiniai kūrėjų vaikams bendruomenę vienijančios Asitežo asociacijos metų renginiai. Jų metu siekiama suburti šio sektoriaus profesionalus nacionaliniu bei tarptautiniu lygiu ir taip skatinti kultūrinius mainus, dalintis naujovėmis scenos meno vaikams kūrybos ir tyrimų lauke. Turėdama galimybę vykti į šiuos festivalius pagilinsiu savo kaip kūrėjos ir meno edukologės komopetencijas. Įgytomis žiniomis pasidalinsius su scenos meno profesionalais ir meno edukologais Lietuvoje. | 1500 |
Dovilė Binkauskaitė | Šokio rezidencija „Gorse Hill“ centre, Bray mieste, Airijoje 2025 m. rugpjūčio 11–24d. | – Klaipėdoje, Kultūros fabrike, bus pasidalyta rezidencijos procesu ir pravestos kūrybinės dirbtuvės Šeiko šokio teatre. – Remiantis rezidencijoje įgyta patirtimi, Klaipėdos ir Vilniaus šokio bendruomenėse bus sukurtos ir pravestos dvi šokio laboratorijos, integruojant kontaktinės improvizacijos principus. Laboratorijos planuojamos bendradarbiaujant su Aiste Jančiūte – Klaipėdos parodų rūmuose ir Vilniaus mieste. – Medžiaga, surinkta dalyvaujant rezidencijoje, bus naudojama organizuojant naujo spektaklio / performanso kūdikiams kūrybinį procesą (2026 m.). – Rezidencijos procesu ir rezultatais bus dalijamasi socialiniuose tinkluose. | 1800 |
Birutė Banevičiūtė | Tinklaveika ir dalyvavimas „Tarptautinio ASSITEJ International tinklo ASSITEJ Artistic gathering forume“ Prancūzijoje | Choreografė Birutė Banevičiūtė dalyvaus Tarptautinės scenos meno vaikams ir jaunimui asociacijos ASSITEJ International forumo „ASSITEJ meninis susirinkimas“ ir Tarptautinio Prancūzijos scenos meno vaikams ir jaunimui festivalio „Šviesios kartos“ tinklaveikos ir profesinių mainų renginiuose Marselyje, Prancūzijoje. Tarptautinei scenos meno profesionalų bendruomenei Birutė pristatys Teatrų vaikams ir jaunimui asociacijos ASITEŽAS veiklas bei Lietuvos scenos meno vaikams ir jaunimui aktualijas Šiaurės–Baltijos šalių ASSITEJ tinklo renginyje. | 1500 |
Paulius Prievelis | Dalyvavimas seminaruose Berlyne | P. Prievelio dalyvavimas „b12 – šiuolaikinio šokio ir performanso meno festivalyje“ Berlyne, Vokietija. Planuojama dalyvauti keturiuose skirtinguose seminaruose. Stažuotės metu planuojami įrašai socialinėje medijoje dalinantis įspūdžiais iš seminarų. Po išvykos numatomi du atviri seminarai jaunimui Vilniuje ir Kaune bei interviu-straipsnis apie patirtis seminaruose ir įspūdžius. Straipsnį planuojama viešinti specializuotuose portaluose, tokiuose kaip 7md.lt ar dance.lt, siekiant pasiekti šiuolaikinio šokio bendruomenę Lietuvoje bei skatinti diskusijas apie šiuolaikinio šokio vystymosi kryptis. | 2200 |