Kultūros tyrimai 
Skaitykite mokslinius ir meninius tyrimus Lietuvos kultūros tema. Juose analizuojama dabartinė Lietuvos kultūros situacija, meno kūrėjų, vartotojų ir institucijų būklė, prognozuojamos kultūros kaitos perspektyvos. Taip pat išskirtinis dėmesys skiriamas nubrėžti ir įvertinti meno kūrybos ir verslo, politikos mokslo, švietimo, socialinės integracijos ir kitų gretimų sektorių sąveikas, pasiūlyti ateities kultūros modelius ir plėtros galimybes. Tyrimų turinys priklauso darbų autoriams ir užsakovams.
Autorių teisių, gretutinių teisių ir duomenų bazių gamintojų apribojimų taikymas
2025 m. kovo 20 d.
Autorių teisėsKultūros politika
Kultūros ministerija, kurios vienas veiklos tikslų yra formuoti valstybės politiką autorių teisių, atlikėjų ir kitų gretutinių teisių srityse, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, siekdama nustatyti autorių teisių apribojimų teisinio reglamentavimo problemas, kylančius iššūkius, šių apribojimų atitikimą skaitmeninės ekonomikos sąlygoms, taip pat nustatyti galimus teisinio reguliavimo tobulinimo sprendimus, inicijavo tyrimą „Autorių teisių, gretutinių teisių ir duomenų bazių gamintojų apribojimų taikymas“.
Skaityti daugiau
Lietuvos gyventojų nelegalaus turinio vartojimo lygio nustatymo tyrimas 2024
2024 m. spalio 10 d.
Autorių teisės
Tyrimo tikslas: periodiškai stebėti Lietuvos gyventojų nelegalaus turinio (filmų, serialų, vaizdo įrašų, televizijos laidų, sporto transliacijų, muzikos kūrinių, knygų (el. knygų, audioknygų), žurnalų, natų, vaizdo žaidimų, mokomojo turinio ir programinės įrangos) vartojimą, išsiaiškinti visuomenės požiūrį į nelegalaus turinio vartojimą, stebėti visuomenės nelegalaus turinio vartojimo įpročių ir nuostatų kaitą.
Skaityti daugiau
Komunikacijos kampanijos „Naudok legaliai“ efektyvumo tyrimas
2023 m. rugpjūčio 7 d.
Autorių teisėsEdukacijaKultūros politika
Tyrimo tikslas: 2023 m. Kultūros ministerija įsigijo komunikacijos kampanijos „Naudok legaliai“ koncepciją ir šios koncepcijos įgyvendinimo paslaugas (toliau – Komunikacijos kampanija), kurios tikslas – keisti vartotojų nuostatas ir skatinti legalaus turinio vartojimą, suvokimą, kad Lietuvoje yra sukurtos teisinės, ekonominės sąlygos kūrėjams kurti, jų kuriamas intelektinis turinys yra saugomas, o šiam tikslui pasiekti iškėlė uždavinius skatinti tikslinės auditorijos žinojimą, kaip atskirti legalų turinį nuo nelegalaus, kad intelektinio turinio piratavimas yra vagystė, kokios kyla pasekmės dėl nelegalaus turinio vartojimo, skatinti legalaus turinio naudojimą tikslinėje auditorijoje bei tikslinės auditorijos žinojimą, kad Lietuvoje saugomos autorių teisės. Šio tyrimo tikslas įvertinti komunikacijos kampanijos efektyvumą. Tyrime pasitelkiant kiekybinius ir kokybinius analizės metodus tiriamas jaunimo (16-29) požiūris, nuostatos (ir jų pokytis) į piratavimą per ir po Komunikacijos kampanijos.
Skaityti daugiau
1/3